نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

مقاوم سازی ساختمان های فلزی موجود با کاهش مقطع بال

پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

قبل از زلزله نر تریج ، تصویر بر این بود که سازه های دارای قاب خمشی فولادی دارای رفتار مناسبی در هنگام وقوع زلزله می باشند ، اما پس از وقوع زلزله نر تریج بر اثر تحقیقات ، مشخص شد که بیشتر اتصالات بعلت ترک خوردگی جوش بدون داشتن شکل پذیری مناسب دچار شکست صلب شده بود . برای جلوگیری از ترک خوردگی جوش و در نتیجه شکس ترد اتصال ، می توان از دو روش عمده بهره جست . یکی تقویت اتصال ر ناحیه اتصال تیر به ستون می باشد . مشکل عمده این روش ازایش لنگر وارده به ستون است . روش دوم ، تضعیف تیر در ناحیه نزدیک اتصال می باشد . در این روش میزان کاهش مقطع به حدی است که باعث انتقال مفصل پلاستیک از بر ستون به داخل تیر می شود . این بدان علت است که بال پایینی معمولا در دسترس بوده و در داخل دال بتنی قرار ندارد .

اتصالات RBS

پلاستیک از بر ستون ، باعث کاهش تمرکز کرنش بوجود آمده در ناحیه جوش می شوند و در نتیجه باعث کاهش در میزان ترک خوردگی جوش و بالطبع کاهش شکست ترد در اتصال می شوند . روش های متعددی برای انتقال مفصل پیشنهاد گردید . در حالت کلی این روش ها به دو دسته عمده تقسیم می شود :
یکسری از اتصالات (Post-Northridge) بگونه ای طراحی شده اند که با افزودن اجزایی به اتصال باعث افزایش مقاومت تیر در ناحیه اتصال شده و در نتیجه باعث کاهش تنش در اتصال می شود . و در نتیجه باعث انتقال مفصل پلاستیک بداخل تیر می شود . همچنین با مقاومتر کردن اتصال از چرخش اجزای اتصال نسبت به هم (تیر نسبت به ستون) جلوگیری می کنند که در نتیجه تنش کمتری در ناحیه جوش ایجاد می شود . استفاده از ماهیچه (Haunch) و با پشت بند (Rib) و ... از این دسته اند .
پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان

مدلسازی اتصال 

با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش مقاوم سازی مطرح شده در بالا بر روی پروفیلهای متداول در ایران ضروری به نظر می رسد .
در نتیجه در اینجا به بررسی تاثیر ایجاد اتصال RBS در بال پایینی بر روی رفتار لرزه ای اتصال توسط نرم افزار ANSYS پرداخته شده است . برای مقطع تیر از پروفیل IPE330 و برای مقطع ستون از پروفیل IPB260 استفاده شده است . همچنین طراحی به گونه ای صورت گرفته که چشمه اتصال در حالت بالانس باشد و در نتیجه از دو ورق مضاعف به ضخامت ۱cm استفاده شده است .

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: ساختمان , پاورپوینت , مقاوم سازی , ترمیم ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

سیستم‌ های خودساخته

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

سیستم‌ های خود ساخته (Autopoietic System ) : سیستم‌ هایی که هویت خود را تعیین و حفاظت می‌نمایند.
در طول زمان خود را باز سازی می‌کنند.
نکته‌ ی مهم تعیین هویت سیستم توسط خود سیستم است نه از بیرون آن.
این سیستم‌ ها در دیدگاه سایبرنتیک، زنده تلقی می‌ شوند.
تشکیلات (Enterprise ) /سازمان: شکل خاصی از سازمان که هویت و موجودیتی مستقل دارد و از دیدگاه سایبرنتیک به دنبال زیست‌ پذیری است.

کلیت ساختار مدل VSM

کلیت ساختار مدل VSM سلسله مراتبی است.
ساختار آن شامل درون‌گذاری‌ (Embedment)های تو در تو یا به عبارتی شبکه‌ های به‌ هم‌ تنیده است.
به عبارت دیگر هر سطح از جزئیات یک سیستم زینده در قالب شبکه‌ هایی مرتبط تعریف می‌شود
اگر به جزئیات هر شبکه توجه کنیم به وجود سیستمی زینده در داخل آن پی می‌ بریم. به این سطوح سیستم‌ های زینده «سطوح بازگشتی» می‌ گویند.
سطوح بازگشتی به معنای در ارتباط بودن سیستم‌ های مدیریتی (زیر سیستم‌ های ۲ تا ۵) یک سیستم زینده در سطوح مختلف است.
زیست‌ پذیری یک سیستم زینده به معنای حفظ هویت زیر سیستم ۱ است.
مدل VSM از چندین زیر سیستم تشکیل شده است.

مهندسی تنوع

تعداد کل حالات ممکن سیستم را تنوع آن گویند.
بر اساس قواعد اولیه کنترل تنوع کنترل‌ کننده نباید کمتر از تنوع کنترل‌ شونده باشد.
در غیر این صورت در برخی حالات کنترل‌ کننده نمی‌ تواند به گونه سیستمی کنترل‌ شونده را تحت کنترل حفظ کند.
بر اساس قانون تنوع ضروری (Law of Requisite Variety) Ashby تنها تنوع می‌ تواند، تنوع را در خود فرو ببرد.

پاورپوینت مدل سیستم قابل قبول

تئوری تنوع ضروری و سایبرنتیک

مهندسی تنوع بستری برای فهم نقطه‌ی تعادل کنترل مرکزی و استقلال محلی فراهم می‌ کند.
اگر از این نقطه‌ ی تعادل به سمت کنترل مرکزی بیشتر بغلطیم دچار بروکراسی و تصلب سیستم می‌شویم.
اگر استقلال محلی هر یک از اجزای سیستم بیش از تعادل گردد، ساختار ناکارآمد شده و هرج‌ و‌ مرج رخ می‌ دهد.
در ساختار VSM هر اتصال بین محیط، فرایند اصلی و فرایند های مدیریتی (پشتیبانی) در برگیرنده‌ ی ترکیبی از تنزیل تنوع سیستم بالا دست و ترفیع تنوع سیستم پایین‌ دست می‌ باشد.
از آن‌ جایی که سیستم‌ های دو تا پنج بخش مدیریتی VSM می‌ باشند، هر حالتی که توسط فرایند اصلی (سیستم ۱) معرفی نشده باشد، باید توسط سیستم مدیریتی از میان برداشته شود.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: سیستم قابل قبول , پاورپوینت , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : فاطی

پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

نقش اساسی هیدرولیک در ساعات پیک

پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

در ساعات پیک تولید آبی همواره رل مهمی بازی می کند و توازن بین مصرف و تولید را برقرار می سازد. چون الکتریسیته قابل ذخیره شدن و انبار کردن نیست و هنگام روبرو شدن با تغییرات ناگهانی و سریع نیاز به مصرف باید بلافاصله قدرت الکتریکی جدیدی در دسترس قرار داد.
در مراکز تولید هیدرولیک با پیش بینی و ذخیره آب کافی در پشت سد به خوبی میتوان در اینگونه مواقع مشکل را حل نمود زیرا توربین های آبی در مدت کمی (حدود ۲ دقیقه) می توانند شروع به تولید کنند در حالیکه در گروه توربو آلترناتور های مراکز حرارتی این امر ممکن نیست. بدلیل این انعطاف بهره برداری از نیروگاه های آبی در گذشته و بدون شک در آینده برای تولید الکتریسیته در ساعات پیک بخصوص در زمان بحرانی زمستان استفاده می شود.

انواع نیروگاه ها

مولد های آبی را می توان بر حسب امکان ذخیره سازی آب جاری برای زمان کم یا زیاد تقسیم بندی نمود. بدواً مشخصات انبار کردن آب تعریف را کامل می کند. این نگهداری و ذخیره سازی ممکن است با ذخیره دریاچه ای یا ذخیره دیواره ای باشد.پاورپوینت انرژی هیـدروالکتـریک

سد های قوسی

انواع مختلفی از سد ها وجود دارند: از سدی که روی بستر رودخانه آرامی بسته می شود تا سد بزرگی که در ارتفاعات کوهستان احداث و دریاچه مصنوعی بزرگی بوجود می آورد و همچنین اندازه و ابعاد شان بسیار متغیر است می توانند تا چند صد متر ارتفاع و تا چندین کیلومتر طول داشته باشند. در پس این تغییرات وسیع دو وجه تمایز می توان یافت یکی آن که فشار آب سد ها بوسیله قوس به کنار سد منتقل شود که به آن سد قوسی می گویند

سد های وزنی

در این نوع فشار آب پشت سد با وزن تعادل پیدا می کند و به پایه ها (فوندانسیون) در زمین منتقل می شود که به آن سد وزنی می گویند.
اگر سد وزنی از بتون ساخته شود به آن سد بتونی و چنانچه از صخره و سنگ و خاک باشد به آن سد خاکی می گویند. در صورتیکه ارتفاع سد خیلی کم باشد و وزن ستون ها فشار آب پشت سد را تحمل کند به آن سد ستونی می گویند و بالاخره سد متحرک که حالت خاصی از سد ستونی را تشکیل می دهند، از یک سری بند (سد دریچه ای) تشکیل شده و در حالتیکه دریچه ها بسته می شود فشار آب پشت آن به ستون ها منتقل می شود.

مطالب رشته های معماری، عمران، شهرسازی و دیگر رشته ها نیز در فروشگاه ایرانیان شهرساز گذاشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دانلود با لینک مستقیم



:: برچسب‌ها: انرژی , پاورپوینت , هیدروالکتریک ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 آبان 1397 | نظرات ()